Зимове ТО: 5 речей, які треба перевірити в авто перед снігопадом
Сніг - і на дорозі, і в повітрі - радикально змінює умови керування машиною. Під час снігопаду неприємні сюрпризи на дорозі обов’язково будуть, і щоб вони не торкнулись вас, варто завчасно провести невелику інспекцію.
Про те, як підготувати машину до морозу та завтрашнього снігопаду, а також про 5 ключових речей, які потрібно перевірити, читайте в матеріалі РБК-Україна.
1. Двірники та омивач склаПерше, що зіпсує для водія снігопад - це все, що пов'язано з видимістю і з моніторингом обстановки на дорозі в цілому. Крім того, будуть проблеми з керованістю, і про це ми поговоримо нижче.
- При температурі близькій до нуля умови роботи для двірників ускладняються: вони обмерзають, забиваються снігом/льодом і не можуть працювати нормально. Якщо щітки на авто зношені, ситуація буде ще гірше. Треба замінити старі двірники гарними.
- Переконайтеся, що бачок омивача заповнений зимовою рідиною, причому з запасом морозостійкості у 5 – 7 градусів відносно обіцяних синоптиками.
- Лобове скло варто ретельно помити з двох боків ефективними миючими засобами. Жирний наліт, що накопичується на склі з часом, заважає щіткам повністю прибирати воду.
В снігопад скло вікон авто буває холоднішим ніж зазвичай, тому на ньому активніше конденсується волога – і через це запотівання порушується огляд для водія. Отже, завчасно переконайтесь, що:
- Інтенсивний обдув скла теплим повітрям працює, і працює ефективно - тобто швидко очищує скло від запотівання.
- Якщо є електрообігрів лобового скла, так само перевірте його. Підігрів заднього скла (обов’язковий для теперішніх авто), сподіваємось, у вас також справний.
Фото: снігопад ускладнює водійську працю сам по собі, а якщо при цьому ще й автомобіль не порядку, загроза ДТП буде ще більшою (freepik.com)
Під час опадів фари і ліхтарі будуть потрібні не тільки вночі, а й вдень - щоб позначати машину на дорозі. В умовах обмеженої видимості навіть один "сліпий" ліхтар на машині може зробити її невидимою для іншого учасника руху – з відповідними наслідками.
Тому ще до виїзду в негоду переконайтесь, що всі фари, поворотники, габарити і стопи працюють нормально.
Нагадаємо, що у мороз і снігопад оптика може обмерзати, особливо світлові прилади з LED-лампами, які виділяють тепло зі сторони цоколя, а не спереду. Тобто якщо поїздка буде довгою, варто час від часу зупинятись і перевіряти, чи не надто заліплена снігом і льодом ваша світлотехніка.
4. Омивач фарЗдавалося б, який зв’язок між снігопадом і омивачем фар - але ж пригадайте, яка піщано-снігова каша буває під колесами під час снігопаду. Щоб фари залишились чистими, справді потрібен омивач. І якщо він є на машині, його працездатність варто перевірити.
5. Електронні асистенти водіяЧерез густий сніг не будуть нормально працювати – а бо зовсім відмовлять – ті електронні асистенти, які використовують камери, ультразвукові радари та інфрачервоні випромінювачі (лідари).
Зокрема, не чекайте допомоги від адаптивного круїз-контролю - головний модуль в таких умовах свідомо вимикає цю систему, про що і повідомляє водієві написом на інформаційному екрані.
Також не працюватиме система автоматичного гальмування, дотримання смуги руху, зчитування дорожніх знаків, попередження про об’єкт попереду. Зазначені системи безпеки відразу повідомляють про свою тимчасову недоступність.
Всерйоз вплинути на цю ваду водій не в силах. Єдине, що можна зробити - перед поїздкою у снігопад переконайтесь, що лобове скло в місці розташування камер чисте. Так само промийте всі ковпаки та екрани, які захищають сенсори асистентів, розташовані в інших місцях кузова.
НайголовнішеСнігопад - характерний прояв тієї самої зими, яка суворо питає з власника авто за всі технічні недоліки, залишені ним в машині. Тому напередодні днів із складними погодними умовами справді варто виправити всі негаразди у вузлах і системах, які можуть вплинути на успіх ваших поїздок і безпеку руху.
Раніше в нашій публікації ми обговорювали 5 сигналів до заміни гальмівної рідини в машині і розповідали, коли саме її треба міняти.
Крім того, минулого разу наші автоексперти розбирались, які гальма кращі: дискові чи барабанні, і які на ділі дають кращий результат.
При підготовці статті були використані матеріали Autocentre, "Autobild Україна" та Autocar.